Wczoraj informowałem Was o zmianie w identyfikacji wizualnej polskiej firmy ubezpieczeniowej Warta, zaś kilka dni temu swoje nowe oblicze zaprezentował światowy lider tej branży- AIG. Firma ta powstała w 1919 roku w Szanghaju. AIG prowadzi swoją działalność w ponad 130 krajach.

Oto co o nowym logo powiedział Robert H. Benmosche, prezes i dyrektor generalny AIG:

Nasze nowe logo symbolizuje AIG odbudowane i patrzące w przyszłość – firmę nowoczesną, dynamiczną, przejrzystą i zrestrukturyzowaną.

 

 

Logo AIG zachowało poprzednią kompozycje, w której logotyp zamknięto w prostokącie. Zachowano z pewną różnicą, prostokąt nie jest już wypełniony kolorem, zyskał natomiast obramowanie. Zmianę naprawdę trudno mi ocenić. Z jednej strony wreszcie pozbyto się paskudnego kroju pisma, a kolorystyka stała się lżejsza oraz bardziej nowoczesna. Zarówno w prostokącie jak i pomiędzy literami znajduje się dużo światła.

Natomiast z drugiej, nowe logo z pewnością spotka się z zarzutem, że takie coś po prostu już było. Trudno się z tym nie zgodzić. Istnieje wiele logo zawartych w obramowany prostokąt. Przez klasyczny, niczym nie wyróżniający się krój pisma znak przestaje być charakterystyczny. Dużo traci na oryginalności, a przecież poprzednik był dosyć mocno rozpoznawalnym znakiem. Uważam, że firma takiej wielkości nie może sobie pozwolić na aż tak drastyczną przebudowę identyfikacji. Podsumowując nowe logo jest ładne(o ile mogę użyć takiego stwierdzenia), ale zupełnie nie trafione!