Autodesk, firma mająca w swoim portfolio takie programy jak AutoCAD oraz 3ds Max, odświeża swój dotychczasowy wizerunek. Nowe logo zostało zaprezentowane pod koniec lutego, podczas konferencji TED. Za projekt odpowiada kreatywny dział w firmie Autodesk. 

Autodesk już po raz drugi w swojej 31-letniej historii zrywa z szeryfowym fontem. Można powiedzieć, że nowe logo zainspirowane jest poprzednimi znakami firmy. Brak szeryfów, wielkie litery oraz sygnet występowały już wcześniej. Po połączeniu tych wszystkich elementów powstaje zupełnie odświeżone logo Autodesk, szkoda tylko, że jest tak strasznie bezpłciowe.

Niczym nie wyróżniający się font to regres w porównaniu do poprzedniego logotypu, w którym krój pisma był charakterystyczny i bardzo wyrazisty. W czasach gdzie firmy próbują zrezygnować sygnetu w celu maksymalnego uproszczenia znaku, Autodesk je dodaje. W wielu przypadkach taki zabieg pozwala uzyskać większą rozpoznawalność marki, w tym wypadku wydaje mi się, że zadziała to wręcz odwrotnie. Problemem jest to, że logo utrzymanych w stylistyce Potato Chip jest teraz masa. To już szósta zmiana logo w 31-letniej historii firmy, która wciąż nie potrafi wypracować sobie swojego stylu. Co więcej, stworzenie znaku, bazując wyłącznie na obecnych trendach gwarantuje, że za kilka lat znów będziemy świadkami premiery nowego logo.

Czy nowe logo nie przypomina Wam znaku Adobe? Podobieństwo jest szczególnie widoczne w wersji monochromatycznej.

 

Historia Logo Autodesk (1982-2013)