Wielka zmiana nastąpiła u największego polskiego wydawcy i dystrybutora gier komputerowych. CD Projekt zmienia nazwę na cdp.pl oraz wchodzi na rynek dystrybucji cyfrowej. Nowa nazwa skutkuje zmianą logo firmy. 

Grupa CD Projekt RED jest dziś najbardziej znana jako producent bestsellerowych gier RPG o Wiedźminie i jako właściciel globalnej platformy cyfrowej dystrybucji gier GOG.com. Przyszedł czas na unowocześnienie działalności, z której historycznie wyrośliśmy i od której osiemnaście lat temu zaczynaliśmy nasz biznes. Zmiana nazwy na CDP.pl symbolicznie rozpoczyna nową erę dystrybucji gier w Polsce. -Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED

Nowe logo cdp.pl składa się z sygnetu oraz logotypu. Ten pierwszy wydaje się być najważniejszym elementem. Sygnet ma kształt koła wypełnionego gradientem. Moim zdaniem został on wystylizowany na kształt oka, w którym litera „c” zawarta wewnątrz koła tworzy coś na kształt tęczówki. Inną prawdopodobną inspiracją do stworzenia nowego logo, był ekran ładowania gry, w którym podczas oczekiwania można zauważyć dopełniający się okrąg.

Sama typografia niczym się nie wyróżnia. Wykorzystano prosty, bezszeryfowy krój pisma. Kolorystyka zawarta w znaku to wszelkie odcienie koloru niebieskiego, począwszy od błękitu aż po kolor granatowy.

Nowe logo firmy może co niektórym przypaść do gustu. Symboliczny sygnet z zastosowaniem radialnego gradientu znacznie unowocześnia tożsamość marki. Znak cdp.pl może występować zarówno z sygnetem jak i bez niego. Choć przy zastosowaniu drugiej opcji, traci wiele na rozpoznawalności, albowiem typografia nie jest w żaden sposób oryginalna. Nowe logo bez dwóch zdań kojarzyć się może z cyfrowym charakterem firmy.

Warto wspomnieć, że za identyfikację cdp.pl odpowiada grafik Marcin Paściak/jedzkolor.com. W rozmowie z nim otrzymałem wyjaśnienie nowego znaku:

Nowa typografia została zmodyfikowana na potrzeby logo. Ma zaokrąglone ostre kąty w literach – tak jak zaokrąglone zostały wykończenia ostrych kształtów w znaku. Głównym elementem o który została oparta cała identyfikacja jest sygnet. Sygnet przeszedł długą drogę i to co jest finalną wersją jest dużym uproszczeniem pierwszych propozycji. Znak został zmodyfikowany na tyle, aby przy mniejszych formach takich jak avatary, ikony został nadal rozpoznawalny i nie stracił też stylu początkowo zaprezentowanych koncepcji.