Volkswagen liftinguje swoje logo, dostosowując je do trendów panujących w brandingu branży motoryzacyjnej. Nowe logo zostało przedstawione wraz z premierą modelu Golfa siódmej generacji. Zmiany te nie są rewolucyjne, a raczej kosmetyczne. 

Podczas swojej długiej historii, logo Volkswagena ewoluowało 10 razy. Od początku głównym elementem było połączenie liter V oraz W. Ostatni lifting miał miejsce w 2000 roku, dlatego też szefowie koncernu uznali, że nadszedł czas na zmiany.

Nowy mocno zarysowany sygnet został zaprojektowany przez Waltera de Silva, głównego projektanta samochodowego w grupie Volkswagen. Nowe logo charakteryzuje się trójwymiarowością. Gradient jest bardziej kontrastowy poprzez zastosowanie jaśniejszego odcienia szarości w połączeniu z tym ciemniejszym. Delikatnie zmieniony został także pierścień wewnętrzny. Całość nabrała bardziej nowoczesnego charakteru.

Napisałem, że nowe logo dostosowuje się do trendów panujących w branży motoryzacyjnej nie bez powodu. Na zastosowanie uwypukleń, cieniowania oraz nieco mocniejszych gradientów decyduje się ostatnio wiele marek samochodowych. Najbliższym przykładem jest opisywana przeze mnie jakiś czas temu, zmiana w logo firmy Seat -Seat odświeża swoje dotychczasowe logo-.