Agencja Dowling Duncan we współpracy z działem kreatywnym firmy Dell(Dell’s Visual Identity oraz Brand Experience team), opracowała nowy projekt opakowań dla produktów marki Inspiron. 

Nowe opakowania sprawiają wrażenie ekologicznych, poprzez zastosowanie klasycznego kartonu z białym nadrukiem. Grafika przedstawia uproszczone, wektorowe elementy obrazujące produkty firmy Dell(laptop, komputer stacjonarny oraz komputer all-in-one). Rysunki są proste, praktyczne i dobrze oddane, wystarczająco szczegółowe, aby skojarzyć je z flagową marką firmy Dell. Kompozycja również jest ciekawa. Rysunki produktów wychodzą z prawej strony i nie są ukazane całościowo, ucinają się. Logo Dell jest widoczne i również występuje w kolorze białym(choć oryginalne logo jest koloru niebieskiego).

Pomysł nie jest innowacyjny, podobne kreacje pojawiały się już w opakowaniach nie tylko z branży komputerowej(np. projekt opakowań firmy Falcon Enamelware, zaprojektowany przez agencję Morse Studio). Uważam jednak, że mimo podobieństw jest to krok naprzód w designie firmy. Wydruk jest czysty, funkcjonalny i konstrukcyjny. Widać odwołanie do produktów, których design również jest minimalistyczny.