Międzynarodowa marka farb emulsyjnych, akrylowych, lateksowych, impregnatów oraz lakierów- Dulux, postanowiła zrebrandingować swoje dotychczasowe logo. O zmianie dowiedzieliśmy się, już ponad miesiąc temu, jednak dopiero teraz zaprezentowano ją na polskim rynku. 

Poprzedni logotyp, składający się wyłącznie z typografii, wyglądał zgrabnie, jednak nie oddawał potencjału firmy produkującej farby. Wyglądało porządnie, jednak w żaden sposób nie inspirowało. Nowy znak, wręcz nastraja do pozytywnego myślenia. Widać w nim eksplozję barw, w których czuje się pozytywną twórczość. Pojawia się sylwetka człowieczka, który ciągnie za sobą smugę farby, mieniącej się na wszystkie kolory tęczy.

Oprócz tego warto wspomnieć o nowym marketingu marki. Let’s Color jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru.

Typografia została zaprojektowana przez grafika freelancera – Roba Clarka, w całości wykonał font dedykowany Duluxowi. Projektant zastosował podobne rozwiązania, co przy poprzednim logotypie. Zrezygnował, natomiast z wprowadzenia kursywy w typografii. Font wygląda teraz świeżo.

Jestem pod dużym wrażeniem nowej identyfikacji firmy Dulux. Została ona bardzo mądrze stworzona. Chodzi mi głównie o dostosowanie logo, do międzynarodowej akcji Let’s Colour, które w świetny sposób wstrzela się w jego zadanie. Zgrabnie rozwiązano również wszystkie międzynarodowe odmiany nazwy (Dulux występuje w innych krajach pod różnymi nazwami jak np. Flexa, Sadolin czy Marschall). Dzięki rozpoznawalnemu sygnetowi, bez względu na nazwę, od razu poznamy farbę tej firmy.