reebok

Reebok, firma znana na całym świecie z produkcji obuwia i odzieży sportowej, zmienia identyfikację wizualną. W ponad 120-letniej historii firmy logo zmieniono dopiero po raz drugi. Nie jest to bynajmniej kosmetyczna zmiana tylko od strony graficznej — jasno widać, że zmienia się charakter całej firmy.

Po wykupieniu w 2006 r. przez swojego rywala — Adidas, target Reeboka systematycznie odchodzi od sportów drużynowych z którymi był kojarzony (koszykówka), a skupia się na sportach fitnessowych. „Nowe” logo wzięte jest z istniejącej już serii skierowanej do treningów CrossFit.

Logotyp pozostał bez zmian, natomiast sygnet to nawiązanie do litery Δ (delta) z greckiego alfabetu. Czerwona barwa prawdopodobnie ma kojarzyć się z dynamiznem, zaś trzy części znaku wytłumaczone są zmianami (u uprawiających sport): fizycznymi, psychicznymi, oraz społecznymi.

The Reebok Delta has three distinct parts each representing the changes—physical, mental and social—that occur when people push themselves beyond their perceived limits and embrace an active and challenging life

Osobiście podoba mi się śmiały ruch firmy. Zmienia się dosyć znacząco jej charakter i nowy znak to logiczny krok w tym kierunku, uzupełniający tylko ostatnie poczynania Reeboka. Bezsensowna wydaje mi się krytyka w sieci i argumenty o podobieństwie do logo Delta Airlines czy Imperial Shuttle z Gwiezdnych Wojen. Podobieństwo do linii lotniczych to tylko nawiązanie do Δ, nie mówiąc już o zupełnie innym kształcie i innej branży…
Dobrym rozwiązaniem jest zachowanie logotypu, dzięki temu nawet przy takiej dużej zmianie w identyfikacji graficznej pozostaje część wyrobionego już charakteru.

 

Reebok London

 

Reebok new logo

new_reebok_3x2_big