Reebok, firma znana na całym świecie z produkcji obuwia i odzieży sportowej, zmienia identyfikację wizualną. W ponad 120-letniej historii firmy logo zmieniono dopiero po raz drugi. Nie jest to bynajmniej kosmetyczna zmiana tylko od strony graficznej — jasno widać, że zmienia się charakter całej firmy.
Po wykupieniu w 2006 r. przez swojego rywala — Adidas, target Reeboka systematycznie odchodzi od sportów drużynowych z którymi był kojarzony (koszykówka), a skupia się na sportach fitnessowych. „Nowe” logo wzięte jest z istniejącej już serii skierowanej do treningów CrossFit.
Logotyp pozostał bez zmian, natomiast sygnet to nawiązanie do litery Δ (delta) z greckiego alfabetu. Czerwona barwa prawdopodobnie ma kojarzyć się z dynamiznem, zaś trzy części znaku wytłumaczone są zmianami (u uprawiających sport): fizycznymi, psychicznymi, oraz społecznymi.
The Reebok Delta has three distinct parts each representing the changes—physical, mental and social—that occur when people push themselves beyond their perceived limits and embrace an active and challenging life
Osobiście podoba mi się śmiały ruch firmy. Zmienia się dosyć znacząco jej charakter i nowy znak to logiczny krok w tym kierunku, uzupełniający tylko ostatnie poczynania Reeboka. Bezsensowna wydaje mi się krytyka w sieci i argumenty o podobieństwie do logo Delta Airlines czy Imperial Shuttle z Gwiezdnych Wojen. Podobieństwo do linii lotniczych to tylko nawiązanie do Δ, nie mówiąc już o zupełnie innym kształcie i innej branży…
Dobrym rozwiązaniem jest zachowanie logotypu, dzięki temu nawet przy takiej dużej zmianie w identyfikacji graficznej pozostaje część wyrobionego już charakteru.
5 comments
Kibic says:
mar 18, 2014
Pytanie tylko co z całą linią klasycznego obuwia do biegania „reebok classic” i inne tego typu, które wychodza od lat. Trochę bez sensu bo będą funkcjonowały dwa znaki jednocześnie…moim zdaniem nie tędy droga
Tomasz says:
wrz 23, 2014
Adidas to cwaniaki. Kupili RBK i celowo zubożyli marke wymyślając branże „fitness”. Reebok ubierał wielu koszykarzy i piłkarzy. Kontrakt indywidualne miały takie tuzy jak Shaq, Batistuta, Bergkamp. Co ciekawe zaczęli po zakupie marki zmieniac kontrakty takze innym piłkarzom np Raulowi i Casillasowi. Pozbyli się brandu w najważniejszych zespołowych sektorach – kosz i futbol. Jakosc samej odzieży i butów też spadła. Dla mnie to granda. 10 lat temu to Reebok był najpopularniejsza marką w Polsce także dzieki cenom.
Medifast coupons says:
wrz 26, 2014
The strategies to every one of these questions are must when you trust a business for submitting
an application online cash advances.
Medifast coupons says:
wrz 26, 2014
Thus, debtors should consider both their financial situation as well as their credit before allowing them to keep loan obligations.
Zenni Optical coupons says:
wrz 30, 2014
These immediate cash needs are met universally by
opting for cash loan, which is certainly not but an average loan but with smaller tenure, compared with little documentation.