Jedna z największych firm ceramicznych w Polsce, postanowiła zmienić swój wizerunek, poprzez zaprezentowanie nowego logotypu firmy. Przetarg na nową identyfikację wizualną dla Grupy Paradyż wygrała Agencja Brand Nature Access z Warszawy, która zaprosiła do współpracy światowej sławy designera, Janusza Kaniewskiego (Kaniewski Haute Design).

Agencja Brand Nature Access zauważyła, potencjał w nazwie ‚Paradyż’, który może być utożsamiany z luksusem oraz klasą, stąd też zastosowanie eleganckiego kroju pisma. Nad literą ‚z’ umieszczono cztery gwiazdy. Grupa Paradyż zaplanowała wielokanałową komunikację związaną ze zmianą identyfikacji wizualnej.

Przystępując do realizacji kampanii dla Grupy Paradyż, doszliśmy do wniosku, że słowo Paradyż samo w sobie ma wielki potencjał markowy. Wiedzieliśmy, że nowe logotypy muszą być „modowe” i posiadać elementy luksusu oraz klasy – tego co nazywa się w trendach „massclusivity”, a co określiliśmy jako looks great – mówi Mariusz Przybył, wiceprezes Zarządu, współwłaściciel firmy BNA.

Agencja BNA do współpracy nad nowy wizerunkiem Grupy Paradyż zaprosiła Janusza Kaniewskiego, jednego z najwyżej notowanych projektantów w polskim biznesie, który jest wykładowcą Istituto Europeo di Design w Turynie i Royal College w Londynie. Jest on także współzałożycielem międzynarodowego studia projektowego Kaniewski Haute Design.

 Projekt nowych logotypów Grupy Paradyż nie powstał w studio ani biurze. Powstał po długim spacerze nad rzeką. Inspiracją tutaj była pewna intymność kontaktu człowieka i przyrody. Na ten projekt złożyły się trzy podstawowe żywioły: ziemia, ogień, woda oraz dotyk ciała człowieka wraz ze świadomością, że wytwarzanie ceramiki jest jedną z najbardziej antycznych umiejętności ludzi. Polega ona na odebraniu ziemi naturalnych pierwiastków i poprzez przetworzenie ręką człowieka wydobycie przyjemności. Słowo Paradyż potrzebowało oprawy graficznej, która będzie właśnie opowiadała o tych podstawowych pierwiastkach – mówi Janusz Kaniewski.

Informacja prasowa: http://www.paradyz.com/pressroom/news184