Już 30 sierpnia, kanał ID Investigation Discovery otrzyma nowe logo oraz oprawę graficzną. W USA zmiana logo nastąpiła 26 marca, do polski natomiast dotrze dopiero teraz. 

ID to w tej chwili najszybciej rosnąca stacja kablowo-satelitarna w Stanach Zjednoczonych. Ten dokumentalny kanał tematyczny poświęcony policyjnym śledztwom i zbrodniom, w ostatnim czasie bije rekordy popularności. Został on uruchomiony w styczniu 2008 roku, natomiast nadawanie w Polsce rozpoczął w kwietniu 2009 roku.

 

 

Jeśli chodzi o stylistykę logo, to postanowiono na kompozycję zamkniętą w przechylony kwadrat. Zrezygnowano z postrzępionego kroju pisma o ostrych krawędziach, na rzecz fontu, z lekko zaokrąglonymi kątami. Ciemno-szary gradient jest teraz ważnym elementem identyfikacji, występującym na obszarze kwadratu. Na napis ‚ID” nałożono chromowaną teksturę oraz cienie, które uwypuklają litery. Zastosowano również dość modny ostatnio efekt szkła.

Nowe logo, choć lepsze od poprzednika, pozostaje w tłumie wielu podobnych bezpłciowych znaków, w których to, na siłę stosuję się efekty mające unowocześnić znak. Po usunięciu uwypukleń, tekstur oraz gradientu, przed naszymi oczami staje mocno pospolite logo. Podczas prezentacji w USA, wielu internautów stwierdziło, że nowy znak niezwykle przypomina logo programu InDesign (link).

Prezentacja kanału ID: