Impel Wrocław (dawniej Impel Gwardia Wrocław) to kobieca drużyna siatkarska z Wrocławia. Kilka dni temu zaprezentowano nowe logo, hasło  – „Przygotuj się na odbiór!” – oraz  krótki spot reklamowy. Częścią rebrandingu jest także usunięcie z nazwy słowa „Gwardia”.

Z racji usunięcia słowa „Gwardia” z nazwy drużyny nowe logo musiało przedstawiać coś innego niż literę „G”. Zdecydowano się na literę „W”, oraz małą piłkę siatkową przy jej lewym boku; piłka ma także drugie znaczenie – traktowana jako kropka, tworzy z literą „W” inicjały klubu Impel Wrocław. Jak widać, drużyna identyfikować się teraz będzie z barwami zieleni i limonki. Sam sygnet skojarzył mi się od razu z logo firmy Mohawk, ostatnio zresztą jednym z trendów jest wykorzystywanie w logo półprzezroczystych połączeń.

Chcemy zacząć oswajać społeczeństwo Wrocławia i naszych kibiców z nowym logo, które będzie logiem obowiązującym w najbliższym sezonie. Chcemy być bardzo nowocześni, chcemy łączyć biznes ze sportem i odwrotnie. Pragniemy również być bardzo atrakcyjni dla szerokiego przekroju społeczeństwa Wrocławia. Chcemy się mocno zakorzenić w świadomości młodego pokolenia, ale i również tych naszych wiernych kibiców, których mieliśmy do tej pory.

— Mariusz Ptak, wiceprezes Impel Volleyball.

Na konferencji prasowej oraz w spocie reklamowym widać też to logo:

Niestety, nie do końca rozumiem dlaczego postanowiono wykorzystać drugą wersję logo, może Wy macie jakieś pomysły? Zastanawiające jest dla mnie także to, że w drugim przypadku kolory litery „W” są odwrócone.


Nowy spot:

Przepraszam wszystkich za jakość grafik, zastąpię je jak tylko pojawią się w wyższej rozdzielczości.

Strona Impel Wrocław – link.