The New York Times Magazine to prawdopodobnie najbardziej znany tygodnik świata,wychodzący regularnie już od prawie 116 lat. Jego pracownicy poprosili ostatnio 8 designerów o zaprezentowanie swoich wizji tego znanego logotypu. Magazyn bynajmniej nie planuje zmiany swojego wizerunku, jest to część 32 Innovation Issue.

Poniżej prezentujemy odpowiedź designerów, wraz z krótkim opisem (tłumaczone przeze mnie, więc proszę o wyrozumiałość).

 

Magpie Studio

Pomysł ten powstał z naszej podstawowej wiary w to,że innowacja nigdy nie stoi w miejscu. Po próbach wprowadzenia „ruchu” do kroju wpadliśmy na pomysł rewolucji i potraktowaliśmy dosłownie – obracając litery, aby stworzyć piękne, lecz pozornie przypadkowe przesunięte kształty liter.

 

Naszkicowany tutaj pomysł celebruje eksperymentowanie jako drogę do innowacji za pomocą chromatografii eksperymentalnej, która jest procesem przeprowadzonym bez wyraźnego pomysłu, co masz zamiar osiągnąć – celebracją nieoczekiwanego, w całym spektrum.

 

Pomysł naszkicowany tutaj ożywia na nowo te najbardziej lubiane, znienawidzone i najbardziej omawiane okładki Times Magazine, używając ich jako pikseli tworzących tytuł.

Nowatorskie pomysły często zaczynają jako szkic lub gryzmoł. Naszkicowany tutaj pomysł pozwala czytelnikom zostawić swój ślad, zapisując notatkę, myśl lub rysunek. Ołówek Times Magazine mógłby być dodawany jako prezent.

Latanie to niewątpliwie jedno z największych osiągnięć człowieka. Ukłonem w strone tego jest okładka, która staje się interaktywnym elementem, dzięki któremu czytelnicy mogą zaprezentować swoje własne wzniosłe logo Times Magazine.

W dowód uznania prac Heath Robinson i Rube Goldberg, logo Times Magazine naszkicowane tutaj przedstawione jest jako maszyna innowacji i nowego sposobu myślenia; ubijająca pomysły w skomplikowanym zbiorze przedmiotów i dźwigni.

 

Non-Format 

Staraliśmy się wystawić na próbę czytelność. Przez abstrahowanie gotyckiego kroju logotypu New York Times Magazine zredukowaliśmy go do pozornie przypadkowego zbioru figur geometrycznych. Patrz z osobna, każda litera może być trudna do odczytania, jednak mamy nadzieję że patrząc na całość litery tworzą logotyp rozpoznawalny nie mniej niż oryginał. Jak powiedziała Zuzana Licko, genialna projektantka czcionek „Czytasz najlepiej to, co czytasz najbardziej”.

 

Alex Trochut

Wszystkie kształty – okręgi, trójkąty, pięciokąty – wypadające z przestrzeni logo symbolizować mają rozprzestrzenianie się informacji i pomysłów. Klasyczny i chaotyczny: to wydaje się dość dobrą definicją The New York Times.

 

Christopher Clark

Napisałem program, który zmodyfikował kształty oryginalnego logo, następnie nałożył je jeden na drugi w taki sposób by oryginał nadal był widoczny. Wyniki wyglądać mgliście, jak rysunki tuszem rozdmuchane na wietrze.

 

Benjamin Critton

To hołd dla standardowego logo New York Times – prawieniezdarny, jakby znajome powtarzania niepowtarzalnej rzeczy. Majuskuły są uproszczonymi wersjami oryginałów, a minuskuły podlegają takiej zasadzie, że żaden znak nie może być wyrenderowany w tej samej formie.

 

Natasha Jen, Pentagram

Ponieważ otoczeni jesteśmy technologią, łatwo jest zapomnieć, że jedną z największych innowacji jest nowa dynamika grupy, którą my, ludzie, tworzymy. Dzięki cyfrowej technologii, to my staliśmy się mediami. Bez „nas”, to wszystko jest niemożliwe.

 

Mother NY Design

Chcieliśmy porozmawiać na temat najnowszych osiągnięć w komunikacji, za pomocą jednej z najstarszych form ludzkiej komunikacji – piktogramów. Pomaga nam to że piktogramy, jak i emotikony, zostały w pełni włączone z powrotem do naszego codziennego języka.

Szkic przywołuje rysunki często wymagane do rejestracji patentu, które mogłyby przypominać stuletnie patenty, jak również niedawne światowe trendy przejmowania firm wyłącznie dla ich patentów.

Ten szkic daje istniejącemu logo nowe znaczenia poprzez zabawę słowem na „York”, nawiązując do innowacji w biznesie, muzyce, kuchni, rolnictwie i winiarstwie.

Szkic bawi się granicą świata cyfrowego i druku, proponując podjęcie innowacji technologicznej – aplikacja Catpaint na iPhone’a, która pozwala użytkownikowi na wstawieniu zdjęć kotów i promieni lasera na każdym istniejącym obrazku – i umieszczeniu go później w magazynie.

Oto kolejny szkic, jak internetowy gag – planking  – można łączyć z logo magazynu.

 

 

Helmo

Zamiast skupić się na postaci logo, zdecydowaliśmy się skupić na samych słowach. Ukryliśmy niektóre korektorem o nazwie Tipp-Ex, i pisaliśmy nad innymi krojem AG Schoolbook i – Bum! – Patrzysz na stare logo w nowy sposób.

Ta grafika jest wariacją na temat poprzedniego projektu, prezentuje kolejną wiadomość.

 

 

Źródło: Who Did What to Our Logo