K2 postanowiło zmienić identyfikację wizualną swojej firmy. Największa agencja interaktywna w Polsce, działająca na rynku już od 15 lat zmieniła wygląd swojego logotypu oraz strony www. Na tą okazję przygotowali również 3 krótkie filmiki przedstawiające nowe ID. 

Kompozycja logotypu nie zmieniła się, wciąż składa się z dwóch kwadratów na których umieszczony jest napis ‚K2″. Zmieniła się natomiast kolorystyka. W starym występowały kolory szary oraz pomarańczowy, w nowym zaś pojawia się granatowy podchodzący pod fiolet (#18162b). Zrezygnowano z gradientów oraz zaokrągleń kwadratów. Logo stało się bardziej surowe. Również typografia uległa zmianie. Pojawia się nowy font, bardzo prosty oraz o wiele chudszy od poprzednika.

Patrząc na sam nowy logotyp nie jestem przekonany do słuszności zmiany, jednak patrząc na całość uważam, że nowa identyfikacja wizualna stoi na światowym poziomie. Oba elementy (Logo i WWW) świetnie współgrają ze sobą.

Warto dodać, że wraz ze zmianą głównego logotypu, dokonano też zmian w tzn. sub-brandach firmy. W tym wypadku K2 Web Systems, K2 Motion, K2 User Experience, K2 Hosting oraz K2 Search.

Jak możemy przeczytać na ich stronie:

Nowa identyfikacja graficzna to wynik eksperymentów i zabawy.

K2 to kreacja i technologia. Dlatego kolorowa wizualizacja połączona jest z surową formą nowego logotypu.

K2 to dbanie o wizerunek innych marek. Dlatego nasz nowy logotyp nie dominuje i łatwo może stanowić tło dla innej marki.

K2 to praca w środowisku wirtualnym. Dlatego dla odmiany nowe kreacje wykonaliśmy w sposób analogowy, odręcznie, beż używania technik 3d.

K2 to eksperymenty i zabawa. Dlatego grillowaliśmy cynę, mieszaliśmy glukozę i domalowaliśmy większy biust syrenie.

Oto K2.

Dodatkowo dzisiaj rano otrzymaliśmy notkę prasową od agencji K2 w której można przeczytać:

Odświeżeniu ulega nie tylko pozycjonowanie, ale także identyfikacja graficzna marki oraz serwis www. Nowa strona www.k2.pl stanowi unikalne wdrożenie pod względem wykorzystania możliwości, jakie dostarczają najnowsze standardy webowe: HTML5, CSS3 i JavaScript. Dzięki temu nowa strona jest również w pełni przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety czy telefony.

Nowy wygląd strony k2.pl

Nowa strona K2 zaskoczyła mnie. W porównaniu do poprzedniej, wręcz szokuje swoją wielkością, mimo to dobrze prezentuje się nie tylko na ogromnych ekranach. Przeglądałem ją na monitorze 22 calowym, jak i na ekranie monitora o 15 calach, w obu przypadkach strona wygląda bardzo dobrze. Tak naprawdę strona jest banalnie prosta, a największą robotę robią na niej realizacje. To dobrze świadczy o tej firmie.

Na koniec obejrzyjcie sobie filmiki, jakie przygotowała z tej okazji agencja K2. Jeżeli piszą prawdę i rzeczywiście wszystkie te efekty wykonywali ręcznie, to należy im się ogromny szacunek.

Pod spodem filmik na którym agencja prezentuje swój showreel na rok 2012: