1_1

Studio brandingowe edenspiekermann_ zaktualizowało identyfikację wizualną miasta Amsterdam. Prace trwały ponad 4 miesiące, a ich owocem jest zunifikowana identyfikacja zawierająca ulotki reklamowe, papier, koperty, wizytówki oraz piktogramy. 

 

1

 

2

Do tej pory Amsterdam posiadał aż 40 różnych wariacji logo, jednakże w związku ze zmianami w strukturze organizacyjnej miasta zdecydowano, że zastąpi je jeden znak.

 

3

Nowe logo może być wykorzystywane na sześć sposobów, gdzie pięć z nich to zmiana rozmiaru fontu znajdującego się po prawej stronie od sygnetu. Szósta opcja zakłada przeniesienie napisu „Gemeente Amsterdam” pod sygnet, oraz pomniejszenie go do bardzo małych rozmiarów.

Wraz z zaprezentowaniem logo, w Amsterdamie rozpoczęła się dyskusja na temat kwoty jaką wydano na znak (100 tysięcy euro), który zdaniem wielu praktycznie niczym nie różni się od poprzednika. Ataki skierowane w strone edenspiekermann_ okazały się bezpodstawne, albowiem zawiniły media, które przekazały, że za te pieniądze miasto otrzymało wyłącznie niczym nie różniące się logo. Nie wspomniano o kompleksowej przebudowie identyfikacji miasta, począwszy od ulotek a skończywszy na piktogramach, które pojawiać się będą w całym mieście.

Co więcej, dzięki unifikacji, w dłuższej perspektywie miastu uda się zaoszczędzić na kopertach. Obecnie korzysta się tam z 250 rodzajów różnych kopert, zaś po zmianach występować ich będzie maksymalnie 25.

Samo logo jest nawiązaniem do herbu Amsterdamu, w którym również występują krzyże św. Andrzeja. Font wykorzystany w logotypie to Avenir. Dzięki mocnej kolorystyce oraz prostym minimalistycznym formom, logo wydaje się być surowe, aczkolwiek bardzo interesujące i przykuwające wzrok.

4 5 6 7 8 9 10 11

City of Amsterdam – A Modular Guy called Adam from Edenspiekermann on Vimeo.

Źródło: http://www.edenspiekermann.com/blog/it-s-not-the-logo