Wczoraj twitter zaprezentował nowe logo. Popularny niebieski ptak został zmodyfikowany, uproszczono jego formę. Dla mniej sprawnego oka, zmiana nie jest widoczna. Dopiero po dłuższym przyjrzeniu się, zauważymy lifting logo. 

Na swoim oficjalnym blogu, firma uznała, że ptak sam w sobie jest synonimem Twiterra, więc żaden tekst nie jest już potrzebny. W pełni zgadzam się z tą opinią.

Ptak ujęty jest teraz w bardziej dynamicznej pozie, wzbija się w górę. Poprzedni był bardziej statyczny, jakby stał w miejscu. Jak można przeczytać w cytacie poniżej, projekt został wykonany uwzględniając zasady geometrii. Ptaka zaprojektowano z trzech zestawów kół nakładających się na siebie. Jego pozycja ma symbolizować wolność, nadzieje i nieograniczone możliwości.

Our new bird grows out of love for ornithology, design within creative constraints, and simple geometry. This bird is crafted purely from three sets of overlapping circles — similar to how your networks, interests and ideas connect and intersect with peers and friends. Whether soaring high above the earth to take in a broad view, or flocking with other birds to achieve a common purpose, a bird in flight is the ultimate representation of freedom, hope and limitless possibility.

Krótki film, przedstawiający zmiany w logo twittera: