Niedawno prezydent Krakowa podpisał rozporządzenie o nowej identyfikacji wizualnej miasta. Zamiast nazwy miasta, zdecydowano na promocję miasta posłużyć się skrótem – KRK.

Mieliśmy potrzebę unowocześnienia graficznego wizerunku miasta i pokazania, że Kraków to miasto tradycji i kultury, ale też miejsce twórczych napięć, kreatywne i nowoczesne.

– mówi Magdalena Sroka, wiceprezydent Krakowa.

Nowy logotyp to trzy, bardzo grube litery, robiące wrażenie ciężkich, surowo ociosanych brył. Może nawet zbyt cieżkich, jednak na szczęście dzięki jaskrawej kolorystyce logotyp wydaje się być łagodniejszy. Głównymi kolorami w nowej identyfikacji Krakowa jest błękit, żółty, oraz czerwony.

Wśród internautów pojawiły się słowa krytyki wobec użycia skrótu ’KRK’, jednak jak wyjaśnia wiceprezydent:

Wprowadzenie znaku KRK nie oznacza, że rezygnujemy z logo Krakowa. Ono jest wciąż obowiązujące, tyle że planujemy je stosować w bardziej oficjalnych sytuacjach. W promocji miasta i komunikacji z mieszkańcami sięgamy po bardziej dynamiczny i nowoczesny symbol KRK.

Osobiście uważam korzystanie ze skrótu za jak najbardziej właściwe, weźmy za przykład takie skróty jak NYC, BCN czy PRG, używane są one powszechnie i nikomu nie przeszkadzają. Samo logo jest przede wszystkim nowoczesne, czytelne i jednoznaczne. Mi się podoba, a Wam?