Firma Mohawk została założona 1931 roku. Jest to największa w Ameryce Północnej firma produkująca wyroby papiernicze. W ostatnich latach, biznes papierniczy przeszedł sporą rewolucję, w dobie technologii cyfrowej, zmiany były konieczne. Aby sprostać temu wyzwaniu, Mohawk postanowiło zlecić zaprojektowanie nowej dynamicznej tożsamości swojej marki.

Nowe logo jest mocnym budulcem elastycznego brandingu, obejmuję kilkanaście wersji kolorystycznych, które znajdują zastosowanie m.in. w reklamach, broszurach, czy opakowaniach. Logo, składa się z wielkiej litery M, która służy jako monogram dla nazwy Mohawk. Sygnet został zainspirowany procesem tworzenia papieru oraz druku, w którym to papier wykonuje ruch wokół cylindrów. Formy logo sugerują rolkę papieru. Pod znakiem, znajduję się mały, napisany prostym fontem napis ‚mohawk’, który nie odwraca uwagi od świetnego sygnetu. Kolorystyka w logo jest różnorodna, są to żywe kolory, które są zmieniane w zależności od zastosowania. Kolor napisu jest czarny i pozostaje bez zmian.

Nowemu logo towarzyszy zmiana nazwy firmy na „Mohawk” z „Mohawk Fine Papers”. Logo może się teraz pojawić z nazwą lub z samym sygnetem. Jak można przeczytać w komunikacie agencji, nowe logo można łatwo zmniejszyć, przez co idealnie nadaje się na favicon, przycisk, bądź jako ikonka aplikacji. Warto wspomnieć, że zmianie uległa również strona firmy.

Stworzeniem nowej identyfikacji firmy, zajęła się znana i szanowana w branży agencja Pentagram, a dokładniej designerzy tacy jak Michael Bierut, Katie Barcelona, Joe Marianek oraz Aron Fay. Nowa tożsamość Mohawk jest już trzecią, w ciągu ostatnich 20 lat, którą wykonała agencja Pentagram(poprzednio w 1991 i 2002 roku).