Jedna z najbardziej znanych marek kosmetycznych na świecie przeszła delikatny lifting swojego logo, a co za tym idzie  zaprezentowała nowe opakowania swoich produktów.

Mowa oczywiście o marce Nivea. Firma została założona w 1911 roku, wtedy też wypuścili swój pierwszy, a zarazem najbardziej znany produkt- Nivea Creme. Nieprzerwanie od ponad 100 lat, opakowanie tego produktu zachowuje kształt koła.

Liftingiem znaku oraz projektem nowych opakowań zajęła się agencja fuseproject z San Francisco. W swoim bogatym portfolio mają projekty dla takich marek jak GE, PayPal, Puma czy Herman Miller.

Logotyp został zakotwiczony w niebieskie koło. Wcześniej napis na produktach umieszczony był w prostokącie, kwadracie czy w innych kształtach. Jest to więc próba ujednolicenia znaku. Taki zabieg, może pozytywnie wpłynąć na jego odbiór. Jak widać na powyższym obrazku, kształt znaku został zaczerpnięty z opakowania produktu Nivea Creme.

Nowe opakowania Nivea są idealnym przykładem tego co w designie najpiękniejsze- minimalizmu. Okrągłe logo, prosta typografia, oszczędność grafiki to cechy charakteryzujące ten projekt. W identyfikacji dominującymi kolorami są odcienie bieli oraz granatu i jest to odwołanie do nazwy marki, bowiem z łacińskiego Nivea oznacza śnieżno-biały.

Elementem idealnie dopełniającym tę komunikację, jest zamknięcie butelki. Okrągła zatyczka z wytłoczonym logo, natychmiast budzi skojarzenia ze słynną niebieską puszką, co daję większą szansę na zakup produktu przez klienta widzącego znany i lubiany przez siebie krem.

Oprócz oczywistych, wizualnych plusów tej zmiany, pojawiają się także inne korzyści. Nowe butelki zostały zaprojektowane w ekologiczny sposób, dzięki czemu zużycie plastiku zostanie ograniczone aż o 15%, przełoży się to na zmniejszenie emisji CO2 o 585 ton. Co więcej, dzięki nowemu kształtowi, na palecie zmieści się więcej opakowań. Wpłynie to na spore oszczędności przy transporcie produktów.

Podsumowując, nowe opakowania wyglądają naprawdę dobrze. Wcześniej brakowało ujednolicenia w opakowaniach produktów Nivea. Na półkach panował kompletny nieład, za sprawą różnych projektów opakowań. Teraz jest inaczej. Firma dokładnie przemyślała wizualną strategię swojej marki. Postanowiła odwołać się do swojej bogatej historii i wykorzystać w projekcie skojarzenie z kultowych produktem marki- Nivea Creme. Minimalistyczny styl, połączony ze świetnie dopasowaną typografią udowadnia, że mniej znaczy więcej.

Oto jak na przestrzeni lat zmieniały się opakowania produktu Nivea Creme:

Zródła:

http://www.fuseproject.com/products-70
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/nivea_gets_rid_of_its_own_wrinkles.php
http://www.xn--fpi-spa3g.pl/post/2013/01/16/minimalistyczna-nivea
http://www.designboom.com/design/fuseproject-yves-behar-nivea-rebranding/