Jedna z najbardziej znanych marek kosmetycznych na świecie przeszła delikatny lifting swojego logo, a co za tym idzie zaprezentowała nowe opakowania swoich produktów.
Mowa oczywiście o marce Nivea. Firma została założona w 1911 roku, wtedy też wypuścili swój pierwszy, a zarazem najbardziej znany produkt- Nivea Creme. Nieprzerwanie od ponad 100 lat, opakowanie tego produktu zachowuje kształt koła.
Liftingiem znaku oraz projektem nowych opakowań zajęła się agencja fuseproject z San Francisco. W swoim bogatym portfolio mają projekty dla takich marek jak GE, PayPal, Puma czy Herman Miller.
Logotyp został zakotwiczony w niebieskie koło. Wcześniej napis na produktach umieszczony był w prostokącie, kwadracie czy w innych kształtach. Jest to więc próba ujednolicenia znaku. Taki zabieg, może pozytywnie wpłynąć na jego odbiór. Jak widać na powyższym obrazku, kształt znaku został zaczerpnięty z opakowania produktu Nivea Creme.
Nowe opakowania Nivea są idealnym przykładem tego co w designie najpiękniejsze- minimalizmu. Okrągłe logo, prosta typografia, oszczędność grafiki to cechy charakteryzujące ten projekt. W identyfikacji dominującymi kolorami są odcienie bieli oraz granatu i jest to odwołanie do nazwy marki, bowiem z łacińskiego Nivea oznacza śnieżno-biały.
Elementem idealnie dopełniającym tę komunikację, jest zamknięcie butelki. Okrągła zatyczka z wytłoczonym logo, natychmiast budzi skojarzenia ze słynną niebieską puszką, co daję większą szansę na zakup produktu przez klienta widzącego znany i lubiany przez siebie krem.
Oprócz oczywistych, wizualnych plusów tej zmiany, pojawiają się także inne korzyści. Nowe butelki zostały zaprojektowane w ekologiczny sposób, dzięki czemu zużycie plastiku zostanie ograniczone aż o 15%, przełoży się to na zmniejszenie emisji CO2 o 585 ton. Co więcej, dzięki nowemu kształtowi, na palecie zmieści się więcej opakowań. Wpłynie to na spore oszczędności przy transporcie produktów.
Podsumowując, nowe opakowania wyglądają naprawdę dobrze. Wcześniej brakowało ujednolicenia w opakowaniach produktów Nivea. Na półkach panował kompletny nieład, za sprawą różnych projektów opakowań. Teraz jest inaczej. Firma dokładnie przemyślała wizualną strategię swojej marki. Postanowiła odwołać się do swojej bogatej historii i wykorzystać w projekcie skojarzenie z kultowych produktem marki- Nivea Creme. Minimalistyczny styl, połączony ze świetnie dopasowaną typografią udowadnia, że mniej znaczy więcej.
Oto jak na przestrzeni lat zmieniały się opakowania produktu Nivea Creme:
Zródła:
http://www.fuseproject.com/products-70
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/nivea_gets_rid_of_its_own_wrinkles.php
http://www.xn--fpi-spa3g.pl/post/2013/01/16/minimalistyczna-nivea
http://www.designboom.com/design/fuseproject-yves-behar-nivea-rebranding/
8 comments
jc says:
sty 17, 2013
nie ma słów co mówić. Nudaaa
Wojciech Zdziejowski says:
sty 17, 2013
Bardzo dobry projekt i skutecznie działająca zatyczka. Podoba mi się ten projekt.
Nexs says:
sty 20, 2013
Dla mnie lepsze niż poprzednie =)
twobel says:
sty 23, 2013
ładnie i minimalistycznie, podoba mi się!
Kama says:
kwi 26, 2013
Nowy kształt zatyczki balsamów jest rewelacyjny!!! Nie uroni się nawet kropelka produktu, żadnych zabrudzeń (w przeciwieństwie do poprzedniego projektu). POLECAM
Eugeniusz says:
cze 8, 2016
Nowy wygląd mi się bardziej podoba.
justyna says:
sie 16, 2014
nowe opakowanie – mniejsze… z 250 zrobili 200… a cena? taka sama albo wyższe !
ania says:
paź 16, 2014
Postawili na nowoczesność i prostotę. Podoba mi się. Gratulacje