Noble Bank zaskoczył wszystkich nową odsłoną swojego serwisu. Firma postanowiła zerwać z dość oklepaną stylistyką stron bankowych. Jest to nie lada zaskoczenie. Zazwyczaj wszystkie serwisy tej tematyki, posiadały podobny układ, a jedyne co je wyróżniało je od konkurencji to kolorystyka.

Zacznijmy od strony głównej. Jej charakterystyczną cechą jest ułożenie kluczowych informacji w mozaikę. W niej, oprócz zdjęć pojawiają się również filmy, które dodają serwisowi dynamiki. Po lewej stronie znajduje się panel, w którym umieszczono logo firmy, rozwijane w ciekawy sposób menu(po kliknięciu w którąś z pozycji w menu, rozwija się kolejna kolumna) oraz elementy nawigacyjne.

Noble Bank jest marką, która potrzebuje szczególnej oprawy wizualnej. Jej charakter musi odzwierciedlać pozycję i wizerunek marki Noble na rynku usług bankowych. Dlatego w projekcie położyliśmy duży nacisk na elementy wizerunkowe – wykorzystaliśmy rozwiązania wizualne charakterystyczne raczej dla dóbr luksusowych niż dla typowej komunikacji banków. Poprzez swój minimalistyczny wygląd i treść, ograniczoną do niezbędnego minimum, grafika nawiązuje do stron internetowych takich marek jak Bentley, Moët & Chandon czy Chanel, będących ikonami luksusu na świecie. Minimalizm w designie – kolorze, architekturze informacji i treści – podkreśla elegancję, wyjątkowość i subtelność marki, Jednocześnie, dobór zdjęć symbolizujących ponadczasowe wartości i tradycję, oddaje główny claim marki: ‘Noble Bank – Bank na pokolenia’” – mówi Katarzyna Grzybczak, Dyrektor Marketingu Noble Bank.

Podstrony nie zostały wykonane jednym szablonem. Są różnorakie. W tych, z mniejszą ilością tekstu, jako tło wykorzystano wysokiej jakości zdjęcia. Na podstronach typowo informacyjnych, w których głównym elementem jest uzyskanie wiadomości, umieszczone zostały na szarym tle. Noble Bank zwrócił szczególną uwagę na funkcjonalność. W celu ułatwienia komunikacji z bankiem, na dole, po prawej stronie, dodano dwie zakładki-formularz kontaktowy oraz rozmowa z private bankierem.

Noblebank.pl, charakteryzuje się świetną typografią. Jest ona kluczowym elementem tej strony. Na uwagę zasługuje połączenie różnych krojów pisma. Fonty bezszeryfowe wraz z szeryfowymi, nie gryzą się ze sobą, tworzą idealnie skomponowaną całość.

Kolorystyka jest stonowana. Dominują szarości oraz biel. Pojawia się również kolor złoty, nieodłączna część identyfikacji Noble Bank.

Noble Bank wyznaczył zupełnie nowe standardy w projektowaniu bankowych stron internetowych. Kwestią czasu, wydaje się zmiana stylistyki pozostałych stron z sektora finansowego. Dla mnie rewelacją jest prostota i jej minimalistyczny styl. Dzięki zmianom serwis zyskał na funkcjonalności oraz łatwości odnajdywania potrzebnych informacji na stronie.