W roku 2003 firma DC Shoes wystartowała z linią butów i akcesoriów przeznaczoną specjalnie dla kobiet – DC Women. Niedawno firma przedstawiła nową identyfikację wizualną swojej marki.

Agencja odpowiedzialna za rebranding to Character – której klientami są m.in. National Geographic, Nike czy Levi’s.
Za cel w nowej identyfikacji postawiono sobie dotarcie do szerszego grona odbiorców, otwierając się na osoby nieidentyfikujące się stricte ze stylem sportowym/skatowym. Projektanci nowego logo mieli przed sobą trudne zadanie, musieli trafić do klientek bardziej nastawionych na nowoczesną modę niż sport, zachowując tym samym istniejące wyobrażenie o firmie jako marce sportowo-ulicznej.

Zmianie oczywiście musiało ulec logo, które dotychczasowo było takie samo w przypadku DC i DC Women. Nowe logo powinno być bardziej kobiece i eleganckie, a jednocześnie podobne i kojarzące się z dotychczasowym – przeplatającymi się literami ”D” i ”C” oraz charakterystyczną gwiazdką.

Jak dla mnie agencja z San Francisco wywiązała się ze swojego obowiązku w 100%. Spośród wielu projektów zdecydowano się na najlepszy pomysł. Zachowano cechy charakterystyczne: gwiazdkę oraz przeplatające się litery. W przypadku nowego logo jednak są one ze sobą ściśle połączone, a litera ”D” ma wyraźne cechy czcionki szeryfowej. Mimo że całość wygląda bardzo elegancko i nowocześnie, to równocześnie po pierwszym spojrzeniu na logo wiemy że mamy do czynienia ze znaną nam marką.

Zapraszam do obejrzenia większej ilości przykładów nowej identyfikacji wizualnej na stronie agencji Character.