mBank zaprezentował zupełnie nową identyfikację wizualną, opierającą się na kolorach. Za projekt odpowiada studio BNA, mające spore doświadczenie w projektowaniu dla sektora bankowego. Obsługiwali oni takich klientów jak Polbank, Bank BPH i wiele innych.
Zmiana identyfikacji wizualnej to pierwszy etap ku przejęciu i zmianie nazwy marek BRE oraz MultiBanku.
Podstawowa wersja nowego logotypu zastąpi dotychczasowe logo mBanku. Przygotowano także logotyp affluent – będzie on wykorzystywany na razie w przypadku zamożnych klientów mBanku, a docelowo ma zastąpić aktualny logotyp MultiBanku. mBank będzie korzystać także ze specjalnego logo dla przedsiębiorców oraz z logo dla private bankingu. Piąty logotyp – korporacyjny – zastąpi w listopadzie br. markę BRE Banku.
mBank pozbył się wszystkim dobrze znanego kwiatka, na rzecz wielokolorowego prostokątu, w którym zamknięto logotyp z nazwą banku. Osobiście zastanawiam się, czy jest to dobry pomysł. Nie od dziś wiadomo, że dobry znak składa się z dwóch, maksymalnie trzech kolorów. W tym wypadku mamy pięć wariantów logo, w każdym z nich występuje aż sześć kolorów, które delikatnie mówiąc nie są zbyt interesującymi odcieniami. Potrafię zrozumieć, że kolory te zostały zaczerpnięte ze starego logo, jednak jeśli ktoś decyduje się na tak poważną zmianę, powinien przeanalizować poprzednią paletę i ją nieco unowocześnić.
Warto zwrócić uwagę na typografię w logo. Wykorzystany font jest dosyć ciekawy, ale co z tego, jeśli pod nim umieszczono źle wyglądający cień. Wydaje mi się, że takie coś przeszłoby w 2000 roku, dziś jest to nie do zaakceptowania. Takie uwypuklenie jest w nim zupełnie niepotrzebne, gdyż mamy do czynienia z „brudnymi” odcieniami kolorów, na których bez problemu można wychwycić biały font.
Wracając do kolorystyki, przygotowano pięć wariantów, w zależności od usługi jaką mBank oferuje. Logo jest różne dla usług: mBank podstawowy, affluent, przedsiębiorcy, korporacje i private banking. Sam pomysł rozróżnienia znaków mi się podoba, ale czy nie lepiej gdyby każda usługa wyróżniała się jednym kolorem?
15 comments
geoff says:
cze 5, 2013
Sory, ale tu nie ma co komentować…
Wojtek says:
cze 5, 2013
Prawda, nawet ilustracyjnie położone. 1998.
Agata says:
cze 20, 2013
To prawda. Końcowy projekt wygląda jak pierwsze szkice prezentowane klientowi z pytaniem czy rzeczywiście powinniśmy iść w takim kierunku…
Łukasz Dziuba says:
cze 5, 2013
Dodam, że moje rozczarowanie było jeszcze większe gdy dowiedziałem się, że to BNA stoi za tym. Przecież nie raz pokazali, że potrafią robić świetne rzeczy.
Przemek Wasilewski says:
cze 5, 2013
Myślę, że nie powinno się wieszać psów na konkretnym studiu, zwłaszcza jeśli zna się realia rynku i mentalności polskich klientów.
Bardzo możliwe (wręcz dam sobie uciąć ucho) że wdrożona identyfikacja w niewielkim stopniu przypomina tą, która jako pierwsza została przedstawiona osobom odpowiadającym za rebranding po stronie klienta.
BNA gratuluję tak prestiżowego zlecenia. Robicie dobre rzeczy, oby tak dalej ;-)
Mrozix says:
cze 5, 2013
popieram pana Łukasza… w 100% :Asd obstawiałem na jakiś genialny pomysł i kształt w stylu flat UI design, a tu klapa… ba! takie coś zrobił by każdy licealista, i tylko po to by zaliczyć przedmiot..
Marik says:
cze 5, 2013
Typografia może ciekawa, ale „ę” paskudnie niedopracowane…
el_padre says:
cze 5, 2013
zgadujemy co pili projektanci projektując to logo?
http://www.cheapwinefinder.com/wp-content/uploads/2010/02/TCHERGA.jpg
IDEAMO says:
cze 5, 2013
Odróżnia się od konkurencji. Typografia interesująca. Wszystko spójne i konsekwentne. Jednak czegoś mam tutaj za dużo… Dobre ale BNA robiło już lepsze projekty. Pewnie klient był mądrzejszy :-)
togalazka says:
cze 13, 2013
za kiepsa jakoscia uslug mBanku musiala pojsc kiepska identyfikacja
Mateusz Białek says:
cze 17, 2013
Co do cienia pod typografią – widzę, że na profilu Behance BNA zamieszczona jest wersja bez cienia, więc możliwe że tak to miało wyglądać przed ingerencją klienta. Szczegół, ale jednak robi dużą różnice.
ktos says:
wrz 10, 2013
Znak prywatnego konta wygląda jak szyld biura pogrzebowego.
Medifast coupon says:
wrz 26, 2014
If your answer is in affirmative, then early payday loans are the
most effective option to suit your needs.
Medifast coupon says:
wrz 26, 2014
This assists that you encounter with unplanned cash conditions within an efficient manner.
Zenni Optical promo code says:
wrz 30, 2014
The processing from the payday loans is instant and to the same you happen to be not crucial to spend any processing fee.