mbank_oldnew

mBank zaprezentował zupełnie nową identyfikację wizualną, opierającą się na kolorach. Za projekt odpowiada studio BNA, mające spore doświadczenie w projektowaniu dla sektora bankowego. Obsługiwali oni takich klientów jak Polbank, Bank BPH i wiele innych. 

Zmiana identyfikacji wizualnej to pierwszy etap ku przejęciu i zmianie nazwy marek BRE oraz MultiBanku.

Podstawowa wersja nowego logotypu zastąpi dotychczasowe logo mBanku. Przygotowano także logotyp affluent – będzie on wykorzystywany na razie w przypadku zamożnych klientów mBanku, a docelowo ma zastąpić aktualny logotyp MultiBanku. mBank będzie korzystać także ze specjalnego logo dla przedsiębiorców oraz z logo dla private bankingu. Piąty logotyp – korporacyjny – zastąpi w listopadzie br. markę BRE Banku.

mBank pozbył się wszystkim dobrze znanego kwiatka, na rzecz wielokolorowego prostokątu, w którym zamknięto logotyp z nazwą banku. Osobiście zastanawiam się, czy jest to dobry pomysł. Nie od dziś wiadomo, że dobry znak składa się z dwóch, maksymalnie trzech kolorów. W tym wypadku mamy pięć wariantów logo, w każdym z nich występuje aż sześć kolorów, które delikatnie mówiąc nie są zbyt interesującymi odcieniami. Potrafię zrozumieć, że kolory te zostały zaczerpnięte ze starego logo, jednak jeśli ktoś decyduje się na tak poważną zmianę, powinien przeanalizować poprzednią paletę i ją nieco unowocześnić.

Warto zwrócić uwagę na typografię w logo. Wykorzystany font jest dosyć ciekawy, ale co z tego, jeśli pod nim umieszczono źle wyglądający cień. Wydaje mi się, że takie coś przeszłoby w 2000 roku, dziś jest to nie do zaakceptowania. Takie uwypuklenie jest w nim zupełnie niepotrzebne, gdyż mamy do czynienia z „brudnymi” odcieniami kolorów, na których bez problemu można wychwycić biały font.

mbank_warianty

Wracając do kolorystyki, przygotowano pięć wariantów, w zależności od usługi jaką mBank oferuje. Logo jest różne dla usług: mBank podstawowy, affluent, przedsiębiorcy, korporacje i private banking. Sam pomysł rozróżnienia znaków mi się podoba, ale czy nie lepiej gdyby każda usługa wyróżniała się jednym kolorem?

Affluent

 

Korporacje

 

Podstawowy

 

PrivateBanking

 

Przedsiebiorcy