Polski Związek Golfa zaprezentował wczoraj nowe logo oraz nową stronę. Logo zostało wybrane w ramach konkursu, przeprowadzonego w grudniu 2011 roku. 

Autorem zwycięskiego logo jest Daniel Faligowski. Wybrane zostało przez Zarząd PZG w styczniu tego roku, a jako nagrodę zwycięzca otrzymał 5000zł. Celem rebrandingu była chęć odświeżenia wizerunku związku, oraz promocji golfu w Polsce.

Może dlatego, że kwota nagrody była zbyt niska i do udziału w konkursie nie przystąpiło wiele osób, lub z innego powodu, zwycięskie logo które widzicie nie zachwyca. Samo logo przedstawia sylwetkę golfisty szykującego się do uderzenia, oraz podpis zawierający i skrót PZG i rozwinięcie skrótu, co moim zdaniem nie jest zbyt dobrym pomysłem. Kolorystyka użyta w pracy ma prawdopodobnie za zadanie nawiązywać do barw narodowych. Jednak w połączeniu z postacią przedstawioną w stylu „pociągnięć pędzla”, przynosi mi na myśl dwie rzeczy: logo Platformy Obywatelskiej i PZPNu.

Plusem jest na pewno jednoznaczność, przy pierwszym zerknięciu na grafikę od razu wiadomo o jaki sport chodzi, chociaż w moim subiektywnym odczuciu dotychczasowe logo wyglądało lepiej, zamiast konkursu na nowe, można było tylko lekko zmodyfikować poprzednie.

Dużych zmian doczekała się także strona internetowa – www.pzgolf.pl. Od strony wizualnej zmieniono cały interfejs użytkownika, zmieniono kolorystykę z zielonej na połączenie błękitu z czerwonym. Strona wygląda teraz profesjonalnie, jest bardzo przejrzysta i czytelna. Dla porównania, kopię starej strony możecie znaleźć wyszukując w Google Polski Związek Golfa.Nie wiem niestety kto jest odpowiedzialny za stworzenie strony, jednak partnerem technologicznym PZG jest Microsoft.

 

Jak Wam się  podoba rebranding Polskiego Związku Golfa?