Euro 2012 trwa w najlepsze, w związku z tym, pozostając w tematyce piłki nożnej, przedstawiamy nowe logo Ligi Szwajcarskiej. Nowa identyfikacja oraz nazwa ligi została przedstawiona jakiś czas temu przez Szwajcarski Związek Piłki Nożnej. Ze względu na zmianę sponsora tytularnego, nazwa Axpo Super League odchodzi do lamusa, na rzecz Raiffeisen Super League. Zaprojektowaniem identyfikacji zajęła się agencja Hug & Dorfmüller z Luzern.

Przeprojektowaniu uległ również znak rozgrywek „Challenge League” a także stworzono logo bez nazwy tytularnego sponsora- „Swiss Football League”. Oprócz oczywistej zmiany nazwy, wyróżniają się one kolorystyką. W przypadku „Challenge League” jest to kolor niebieski, zaś w „Swiss Football League” szary.

Nowe logo zamknięte jest w pięciokącie z zaokrąglonymi wierzchołkami, który wzorowany był na kształt plastra miodu. Poprzez umieszczenie postaci piłkarza, strzelającego tzn. ‚nożycami’, znak zyskuje o wiele bardziej dynamiczny charakter. Nie zabrakło nawiązania do symboli Szwajcarii. Biały krzyż został umieszczony wewnątrz piłki.

W logo wykorzystano przejścia tonalne barw. Zaczynają się one od koloru bordowego, poprzez czerwony, kończąc na jasno pomarańczowym odcieniu. Innym ‚fajerwerkiem’ (wg. mnie niekoniecznie potrzebnym) są cienie znajdujące się pod pięciokątną ramką. Te urozmaicenia miały na celu, dodanie nowoczesności temu znakowi. Czy się udało, sami oceńcie.

Przejdźmy zatem do typografii. Główną rolę pełni w niej, dobrze znany oraz lubiany przez większość, font Gotham. Jest to na tyle uniwersalny krój pisma, że idealnie wpasowuję się w prawie każdy znak. Tak jest i tym razem. Naturalnie, napis Raiffeisen występuje pod własnym logotypem.