To będzie naprawdę krótki wpis. Ciężko jest szczegółowo opisać coś co nie powinno w ogóle ujrzeć światła dziennego. Jednak skoro ktoś już popełnił taki błąd, pozwolę sobie na zwięzłą ocenę nowego znaku. 

Sygnet składa się z kształtów, które w zamyśle miały przedstawiać róg pocztowy, w uproszczonej wersji. Co z tego wyszło sami widzicie. O ile znając poprzedni znak, jestem w stanie skojarzyć co znajduje się w sygnecie, to widząc je pierwszy raz, musiałbym się przez dłuższą chwilę zastanowić.

Typografia również zostawia wiele do życzenia. Krój pisma, który zastosowano w logotypie to Calibri. Jest to font z paczki czcionek systemu Windows. Odległości pomiędzy konkretnymi parami znaków są zbyt małe. Ewidentnie, w logotypie brakuje światła.

Nowe logo będzie wprowadzane stopniowo przez kilka lat. Nie wróży to dobrze Poczcie Polskiej, ponieważ już na starcie nowy znak jest przestarzały i wymaga jak najszybszego rebrandingu.

Jest jedna rzecz, która według mnie zasługuje na pochwałę. W identyfikacji pojawiają się kolory takie jak czerwony i biały, są one odwołaniem do barw narodowych. Co więcej Poczta Polska kojarzy się z czerwonymi skrzynkami na listy. W tym wypadku firma świadcząca usługi pocztowe poszła w dobrym kierunku.

Podsumowanie…