Wrzesień tego roku zapamiętamy prawdopodobnie jako miesiąc rebrandingów wyszukiwarek. W 2009 roku Microsoft powołał do życia Bing, jako konkurencję dla wyszukiwarki Google. Jak wiemy, Bing nie ma żadnych realnych szans zawładnąć rynkiem, ale z tego co wiem, posiada przewagę nad Yahoo. A to, dzięki umieszczaniu Bing jako domyślnej wyszukiwarki w urządzeniach z Windows Mobile, dzięki Internet Explorerowi, a także dzięki takim zabiegom jak np. umieszczanie wyszukiwarki Microsoftu w Siri, w systemie iOS.
Nowe logo stworzył wewnętrzny zespół Microsoftu. Na oficjalnym blogu Binga możemy przeczytać nawiązanie do ostatniego rebrandingu Yahoo!, które (jak wiemy od samej CEO – Marissy Mayer) powstało w weekend w domku letniskowym:
A new visual identity doesn’t just happen overnight. We spent months looking at ways to update the look of Bing to represent what the product offers today, while achieving visual parity with Microsoft’s over-arching new look for the company. We worked with product, graphic and user experience designers to create a look that matches and grows with the product.
– blog Bing.
Podstawowa wersja nowego logo występuje w kolorze żółtym, a cały znak to kontynuacja identyfikacji znanej nam z innych usług Microsoftu. W logotypie użyto stworzonego przez korporację kroju Segoe – tego samego co w logo Windowsa, Office itd. – z tego co widzę w prawie niezmienionej formie, oprócz górnego wydłużenia litery „b”, które zostałe ucięte pod tym samym kątem co górna część sygnetu. Co ciekawe, mimo tego że wszystkie inne usługi Microsoftu pisane są z dużej litery, zdecydowano się zachować ciągłość z poprzednim logo i pozostawić pierwszą literę małą.
Sam znak jest na pewno o wiele lepszy od poprzednika, który wyglądał na mocno spłaszczony. Ostatnimi czasy identyfikacja wizualna Microsoftu idzie w bardzo dobrym kierunku, widać w końcu próbę ujednolicenia całej korporacji, z czym firma borykała się od dawna. Sam Bing nie jest na pewno zagrożeniem dla Wielkiego Brata Google, ale dobrze, że firma nie słynąca nigdy z zachwycającej strony wizualnej swoich produktów próbuje nadrobić wreszcie zaległości.
8 comments
Patrycjusz says:
wrz 26, 2013
Znak jest dużo gorszy niż poprzedni.
Wizualizacja perspektywy – przypadkowe linie, zrobiona raczej jako słabe usprawiedliwienie kształtu sygnetu.
EterPilot says:
wrz 27, 2013
Zgadam się z Patrycjuszem znak jest słaby i absolutnie nic nie mówi…
Krzysztof Karaś says:
wrz 27, 2013
Logo faktycznie nie jest rewelacją, ale w tej zmianie chodziło głównie o dostosowanie go do reszty znaków używanych przez Microsoft, a nie o jego odświeżenie (tak to widzę). Taka polityka korporacji. Mimo to, faktycznie można było zrobić dużo lepszy projekt. Trochę mi się kojarzy z „połamanym” Google Drive.
Medifast coupon says:
wrz 26, 2014
You will discover occasions when you may be facing certain problems in coping on top of monthly expenditures as well as the shortage of income may not be too great to look for another person’s help.
Medifast coupon says:
wrz 26, 2014
This is when you convey more difficulties to reckon with
sudden economical crises; however it is possible to go ahead and take easy way out
with instant guaranteed loans to be able to generate funds.
Zenni Optical promo code says:
wrz 28, 2014
Getting the credit approved along with the money delivered as soon as
you possibly can signifies that the emergencies could be addressed instantly.
Vitamin Shoppe Coupon says:
wrz 29, 2014
In these circumstances, payday loans come for that refuge in the UK citizens.
Zenni Optical coupons says:
wrz 30, 2014
This aid can be risky for that borrower because there isn’t any safety here; therefore, you’d get
money at the slightly higher rate of curiosity.