Pracownia Nizio Design International  po 10 latach działalności na polskim rynku przeszła typograficzną metamorfozę. Proces restylingu właśnie się zakończył.

Czołowa pracownia projektująca najważniejsze przestrzenie dla kultury w Polsce zmieniła swoją identyfikację wizualną, w skład której wchodzi nowe logo, strona, wizytówki, papier, katalogi, gadżety dla klientów i partnerów.

Nie chodziło tu o totalną zmianę wizerunku – mówi Mirosław Nizio, założyciel firmy – po 16 latach aktywnej działalności można już dużo powiedzieć o charakterze, stylu artystycznym pracowni. Zmiana identyfikacji to logiczna konsekwencja systematycznego rozwoju firmy. Postęp ten chciałem zaakcentować poprzez zdefiniowanie głównych założeń  projektowych i ich transkrypcję w abstrakcyjny schemat-znak, kojarzący się z poprzednią odsłoną logotypu NDI.  Jednocześnie  prostota wizualnej oprawy miałaby spójnie przystawać do każdego z projektów i się z nim identyfikować. Nowy branding miał być jednocześnie syntetyczny i ponętny. Wiem, że to trudne zadanie, dlatego ogłosiłem konkurs. Najlepszą odpowiedzią na zadany problem okazała się propozycja studia Politański Design z Łodzi.

Celem nowej odsłony identyfikacji marki Nizio Design International jest ujednolicenie komunikacji wizualnej, tak by stała się natychmiast rozpoznawalna. Efekt ten osiągnięto poprzez zaprojektowanie spójnego systemu znaków, które komunikują wartości firmy, w sposób zgodny z intencją. Złota proporcja 5:8 jest budulcem tożsamości systemu, określa wygląd symbolu i  daje możliwość różnych zastosowań, poprzez zmianę rozmiaru.

Głównym elementem identyfikacji NDI jest prosty geometryczny komunikat wizualny wprowadzony ‚w ruch’. Dynamika schematu wywodzi się z wariantowania rozkładu proporcji w znaku, zbudowanym z dwóch przenikających się prostokątów połączonych przekątną. Ich część wspólna buduje literę „N”, akcentując pierwszą literę nazwy firmy. Scenariusz użycia jednej z 10 wersji logotypu, jest zależny od wymagań sytuacji, w której logo ma się pojawić. „Żywotność” znaku ujawni się na stronie internetowej, w formie towarzyszącego we wszystkich zakładkach animowanego znacznika i wskaźnika. Logo składa się także z niezależnego znaku słownego-nazwy firmy. W większej skali transkrypcja logo będzie pojawiać się w publikacjach jako ukośna linia bądź trójkątna płaszczyzna. Dominującymi barwami jest czerń i biel, oraz kolor niebieski użyty w bardzo małym procencie.

Źródło: Komunikat prasowy.

[polldaddy poll=6553904]