Future Fortified to kampania stworzona przez Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN). GAIN finansowane jest głównie przez Billa i Melinde Gates’ów. W skrócie: celem kampanii jest zapewnienie milionom kobiet i dzieci na całym świecie dostępu do podstawowych składników odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, rośnięcia i rozwijania się. Identyfikację wizualną stworzyła w całości agencja z Brooklynu – Apartment One.

Do zadań Apartment One należało opracowanie nazwy, tożsamości marki, strony internetowej, ale także opakowań, broszur informacyjnych i innych gadżetów, które możecie obejrzeć poniżej.

(…) the first priority for Apartment One was to create a name that would be easily understood and would stand out. The Future Fortified name was created as a powerful yet simple call-to-action that also conveys the essence the campaign, building upon the team’s core belief that the power of branding lies in its ability to tell a story, engage an audience and mobilize people around and idea and toward a goal.

Zielony kolor logo (jak i całej identyfikacji wizualnej) ma za zadanie przywodzić na myśl świeżość i nadzieję. Użyta typografia oddawać ma życzliwość oraz delikatność, a także kojarzyć się z matkami i niemowlętami. Za to puste białe prostokąty, które zobaczyć możecie w broszurach umożliwiają wpisanie czegoś od siebie – w zamyśle twórców dzięki temu możemy sami pozostawić ślad na kampanii i na przyszłości.

Jeżeli chodzi o stronę internetową, prezentuje wszystkie informacje o kampanii w sposób czytelny i prosty, zawiera dużo multimediów – filmy, slajdy, zdjęcia. Kolorystyka na niej to wyłącznie zielony i biały. Sama strona zachęca także do wzięcia udziału w kampanii, dzięki ciekawemu pomysłowi zbierania punktów. Za aktywność otrzymujemy określone ilości punktów, np. za zarejestrowanie się, zaproszenie znajomego czy polubienie akcji na Facebooku.

Apartment One wykonało kawał dobrej roboty i moim zdaniem powinno być przykładem jak stworzyć świetną identyfikację, solidną, kompletną od A do Z. Przyznacie chyba, że całość robi bardzo pozytywne wrażenie.

Link do strony: Future Fortified

Link do strony agencji: Apartment One