Firma Wiśniowski, po 23-latach działalności, postanowiła odświeżyć swój wizerunek poprzez stworzenie nowej identyfikacji wizualnej. Zmianom uległo logo oraz materiały promocyjne. W najbliższym czasie pojawi się również zaprojektowana na nowo strona internetowa firmy. 

Firma Wiśniowski jest największym polskim producentem bram garażowych i przemysłowych oraz systemów ogrodzeniowych.

 

 

Nowe logo w symbolice bezpośrednio nawiązuje do poprzednika. W obu przypadkach w sygnecie, występują litery „a” oraz „w”. Tym razem jednak, udało się połączyć je w dosyć zgrabny sposób. Inicjały założyciela firmy tworzą coś na wzór korony. Postawiono również na czytelność. Nazwa firmy od razu rzuca się w oczy poprzez prosty, a zarazem mocny w przekazie, sans serifowy krój pisma.

 

 

Zmienia się także kolorystyka. Postawiono na kolory szarości- grafit oraz biel. Pojawia się również wersja, w której wykorzystano chromowaną teksturę. Po podesłaniu materiałów przez Papajastudio, postanowiłem zmienić zdanie. Chromowana wersja również prezentuje się wyśmienicie.

W zmianie wizerunku firmy uczestniczyły dwie agencje. Papajastudio zajęła się stworzeniem nowoczesnego systemu identyfikacji wizualnej, zaś Aveex odpowiedzialny jest za stworzenie kampanii reklamowej, którą wspiera hasło „Ukoronowanie twojej inwestycji”. Papajastudio jest agencją brandingową z Krakowa specjalizującą się od 2008 r. w tworzeniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej.

– W zmianie wspomogły nas dwie firmy – koncepcję ukoronowania – stworzyła warszawska agencja Aveex – the need factory, która wyprodukowała również nasz pierwszy spot telewizyjny. Zaprojektowanie nowoczesnego znaku oraz wizerunku brandu powierzyliśmy krakowskiej firmie Papajastudio. Komunikację nowego wizerunku zaplanowaliśmy w oparciu o media ogólnopolskie. Wyprodukowaliśmy swoją pierwszą reklamę telewizyjną. Kilkusekundowe billboardy sponsorskie będzie można oglądać na antenie TVP1, TVP2, TVN i TVN24 oraz Discovery we wrześniu oraz październiku br. – mówi Katarzyna Świderska.

Podsumowując, oceniam zmiany na plus. Minimalistyczne, a zarazem mocne w przekazie logo, jak najbardziej do mnie przemawia. Porównując z poprzednim znakiem, jest to ogromny krok do przodu.

Materiały promocyjne

Materiały promocyjne