Google Code zmienia się w Google Developers. Dotychczasowe Google Code było centrum edukacyjnym skierowanym do deweloperów tworzących na Googlowe platformy open-source.

Za stworzeniem nowej marki stoi agencja „Instrument” z Portland. Agencja w swojej historii współpracowała już kilka razy z Google, jak również z Nike.

W procesie tworzenia logo do nowego wizerunku brali udział nie tylko designerzy, ale także deweloperzy. Jak czytamy w notce prasowej – dzięki takiemu rodzajowi współpracy udało się dotrzeć do wielu nowych pomysłów przedstawiających w sposób wizualny czym jest „open development”. Agencja stwierdza, że owa współpraca jest swoistym skrzyżowaniem nauki i sztuki.

We took the previous brand, ”Google Code,” and created a completely new mark, ”Google Developers,” in order to unite the separate areas of development within Google, from resources and programs to events and tools. This evolution represents a new presence, one that encourages developers around the world to innovate under a singular, compelling identity.

Logo Google Developers płynnie wpasowuje się w kanon identyfikacji wizualnej Google’a. Przedstawia ostry nawias o lekko zaokrąglonych rogach w znanych dobrze nam wszystkim barwach. Dziwi mnie to jednak trochę, zważywszy na niedawny rebranding Android Marketu na Google Play gdzie wprowadzono zupełnie nowy styl i kolorystykę, spodziewać by się można było pójścia w tym kierunku. Jedyna rzecz zbliżająca następcę Google Code ze sklepem Google Play jest szary kolor podpisu „Google Developers”.

Strona Google Developers: www.developers.google.com