Firma Śnieżka, zajmująca się produkcją oraz sprzedażą farb, postanowiła odświeżyć swój dotychczasowy wizerunek. To pierwsza zmiana identyfikacji wizualnej Śnieżki od 2005 roku. Oprócz samego logo, zmianie ulegną również opakowania. 

Nową identyfikację wizualną marki zaprojektowała agencja brandingowa Cztery Czwarte. W ich portfolio można znaleźć projekty dla takich marek jak m.in. Nestle, Paola, Samsung czy adidas.

Nowe logo charakteryzuje się nowoczesną typografią. Jest o wiele bardziej czytelne od poprzednika, poprzez zastosowanie wyrazistego kroju pisma. Kompozycja pozostaje zamknięta, tym razem w prostokącie. Kolorystyka znaku nawiązuje do tradycji marki. Dominuje kolor w ciemnym odcieniu niebieskiego, tym razem (całe szczęście) bez gradientu. Na uwagę zasługuje wprowadzenie tęczowych odcieni barw w prawym górnym rogu, mających na celu ożywienie logo.

Zmiana logo – obok nowej szaty graficznej opakowań – jest jednym z przejawów działań nad „przebudową” architektury marki ŚNIEŻKA.  Firma zdecydowała się również, na zmianę nazwy poszczególnych produktów. Mamy więc do czynienia z rebrandingiem na dużą skalę.

Wprowadzona zmiana nie oznacza całkowitego odejścia od dotychczasowego logo, jest to raczej jego delikatny lifting. Założeniem prac nad nowym logo było bowiem pozostawienie wszelkich skojarzeń z poprzednim znakiem zarówno w odniesieniu do kształtu, kolorystyki, jak i liternictwa.

Trudno zgodzić się z powyższym cytatem. W mojej opinii, nowe logo Śnieżki to nie lifting, to kompletna zmiana identyfikacji. Jedyne co łączy oba znaki, to kolorystyka. Dla mnie komunikat zupełnie wyssany z palca. Jak sądzicie?