Riksteatret to norweski teatr objazdowy, założony w 1948 roku. Gra on około na około 200 scenach w kraju. W tym miesiącu wprowadzono nową identyfikację wizualną Riksteatret, stworzoną przez multidyscyplinarną agencję Bleed

Uważam że, projekt agencji Bleed jest przykładem idealnie wyważonej oraz skomponowanej identyfikacji wizualnej. Mimo dosyć minimalistycznego stylu, znak nie jest zbyt lekki. Dzięki pogrubionym elementom, takim jak ramka czy fonty nabiera szczególnego, wyraźnego wydźwięku.

Przejdźmy zatem do konkretów. Logo jest inspirowane plakatem, zbudowanym przez pogrubioną ramkę. Kompozycja opiera się na zamkniętym w czworokąt logotypie R-I-S-K. Ciekawym elementem jest elastyczna forma tego czworokąta. Jak widać na obrazku powyżej, obszar dowolnie zmienia długość oraz szerokość. Jest to świetna idea, patrząc całościowo na identyfikację. Dzięki elastyczności, logo idealnie wkomponowuje się w takie elementy jak papier firmowy, koperty czy plakaty (patrz poniżej).

Monochromatyczna paleta kolorów podkreśla znaczenie światła i cienia w teatralnym środowisku. Identyfikacja jest bardzo rozległa. Opracowano kompletną identyfikację wizualną firmy, wszelkie elementy wizerunku firmy przeszły standaryzację, która pozwoli realizować strategię komunikacji teatru.