USP Zdrowie prezentuje nowe logo. USP Zdrowie to polska firma produkująca leki bez recepty, znana większości Polakom dzięki markom takim jak „APAP”, „Ibuprom” czy „Gripex”. Firma zaczynała na rynku amerykańskim, stąd nazwa, a od wielu lat funkcjonuje także na rynku w Polsce, na Litwie, w Bułgarii oraz na Ukrainie.
Autorem nowego logo jest Terri Goldstein (link) – znana amerykańska specjalistka od tożsamości marek i designu opakowań, właścicielka agencji marketingowej Goldstein Group.
Dotychczasowe logo składało się z liter „USP” umieszczonych na tle okręgu, oraz podpisu „Zdrowie” na dole. Okrąg wypełniony był niebieskim gradientem ze srebrnym konturem – niezbyt oryginalnie i moim zdaniem wygląda to jak duża inspiracja ikoną iTunes:
Co do samych liter, oprócz bardzo mocnych cieni, zastrzeżenia można też było mieć do ich kształtu, były dość nieczytelne – litera „U” wygląda bardziej jak „L”.
Na szczęście firma postanowiła zainwestować w swój wizerunek, a Goldstein wykonała kawał dobrej roboty.
Przede wszystkim oddzieliła logotyp od sygnetu, umieszczając całą nazwę firmy w jednej linii. Ujednolicono też barwę; co prawda poprzednie logo było niebieskie, jednak napis „Zdrowie” był w innym odcieniu niż okrąg. Obecnie zdecydowano się na barwę bardziej granatową. Też widzimy tu gradient, jednak o tym za chwilę. Użyty bezszeryfowy krój wydaje mi się bardzo adekwatny dla branży farmaceutycznej: dzięki zaokrągleniom wydaje się przyjazny, ale mimo to pozostaje poważny i mocny – jednym słowem wzbudza zaufanie, w przeciwieństwie do bardziej kanciastego poprzednika.
Sygnet zaś składa się z dwóch lustrzanych brył w kształcie półksiężyca, nachodzących na siebie tworząc kształt zamkniętego okręgu. UPS Zdrowie mówi, że nowe logo symbolizuje opiekę, stabilność i zaufanie – czyli wartości, z którymi marka ma się kojarzyć. Znak jest prosty, charakterystyczny i według mnie perfekcyjnie spełnia swoją rolę.
Wracając do gradientów, ich użycie w logo zazwyczaj nie wychodzi na dobre i nagminnie służy tworzeniu trójwymiaru (przykład: marki samochodowe), komplikując przy tym znak. W tym wypadku widzę, że Goldstein świadomie po nie sięgnęła w celu pokazania przezroczystości brył, którą trudno byłoby stworzyć bez gradientów. Jest to świetny przykład na to, że zasady podręcznikowe są po to by je (świadomie) łamać.
Wraz z nowym logo, USP Zdrowie zaprezentowało także odświeżoną stronę internetową: www.usp.pl.
7 comments
Kams says:
sie 27, 2013
Zmiana na lepsze. Co do podobieństwa do iTunes’a – po prostu oba loga są kserem z ksera.
ZPZG says:
sie 28, 2013
Logo itunes to byl chyba pierwszy tutorial jaki robilem do PS pewnie z 8 lat temu – ikoniczne dla web 2.0 gradienty, okraszone rozblyskiem swiatla od gory.
Nowe logo USP bardzo bardzo :)
Krzysztof Karaś says:
sie 28, 2013
A mi się wydaje, że nowe logo nie jest znowu aż taką rewelacją. Owszem, na pewno jest jakiś powiew świeżości i na pewno jest lepsze niż poprzednie, ale myślę, że nie trzeba było rezygnować z charakterystycznej stylizacji skrótu USP. Może i nie była ona mistrzostwem designu, ale przecież można było nad nią popracować. Nowy sygnet jakoś średnio do mnie przemawia, zwłaszcza ze swoją symboliką. Mimo wszystko, tak samo jak i autor, uważam tę zmianę za pozytywną i cieszę się, że odświeżono logo USP.
lukasASD says:
sie 29, 2013
Jak dla mnie zdecydowanie lepsze było stare. Prywatnie bardziej mi się podobało. Krój czcionki taki jak praktycznie wszędzie – taki nijaki i obojętny. To nowego logo to w ogóle jakieś nudne mi się wydaje.
Intensive says:
wrz 5, 2013
Bardzo ciekawa kreacja ! Pozdrawiam.
AGATA says:
wrz 12, 2013
Nowe logo jest banalne, nie ma w sobie nic charakterystycznego. Pasowało by równie dobrze dla szkoły podstawowej, partii politycznej czy Polfy Warszawy lub Adamedu – każda z firm farmaceutycznych (i nie tylko) ma podobne pozycjonowanie – otacza opieką pacjentów/klientów, che by ich marka kojarzyła się ze stabilnością i zaufaniem. Stare logo rzeczywiście jest podobne do znaku iTunes, ale nie powinniśmy rozpatrywać podobieństw między tak skrajnie różnymi branżami – to nie ma sensu. Podoba mi się tarcza USP, ponieważ na tle innych znaków firm farmaceutycznych nadal się wyróżnia – tylko Aflofarm ma tarczę, taką różową.
Vitamin Shoppe coupon code says:
wrz 29, 2014
Not least is always that the high interest that’s typically
charged, sometimes all the way to 30%, though getting cash
advances online often means lower interest costs.