YES wprowadza odświeżoną wersje swojego logotypu. Nowe logo stworzyło warszawskie studio Mamastudio, odpowiedzialne m.in. za identyfikację wizualną telewizji nPremium HD.

Firma jubilerska YES obchodziła niedawno swoje 30-lecie, i właśnie z tego powodu zdecydowała się na rebranding marki, zaczynając zmiany od zastępienia zielonego logo, będącego w użyciu od 1997 roku.

Jak czytamy w notce prasowej YES:

Nawet najbardziej rozpoznawalne i cenione brandy od czasu do czasu „odświeżają” swój wizerunek. YES znalazł się w gronie innych prestiżowych marek, które zdecydowały się na rebranding. Jego opracowanie powierzył Mamastudio, specjalizującemu się w tworzeniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej.

Jej najważniejszy element nawiązuje do tradycji firmy i rytmu jej poprzedniego znaku; w nowym zrezygnowano jednak z zielonego kwadratu. Stworzone specjalnie dla YES czarne, kunsztowne litery nowego logotypu mają w sobie wyrafinowaną, radosną świeżość, a jednocześnie przyciągają spojrzenie siłą subtelnej, klasycznej elegancji.

Styl nowego logotypu łączy prestiż z nowoczesnością. Wyraża również najważniejsze cechy marki YES: Emocjonalność, Indywidualizm, Design.

 

YES rezygnuje z zielonego tła i białej czcionki, na rzecz tradycyjnej czarnej czcionki na białym tle. Odświeżony logotyp dobrze oddaje charakter firmy jubilerskiej, może nie określiłbym go jako pełnego emocji (jak można przeczytać na stronie YES), ale jako pełne elegancji owszem ; zmiany też nie są na tyle duże, aby ktokolwiek miał problemy z rozpoznaniem firmy.

Link do strony YES: www.yes.pl/nowy-image-yes

Link do Mamastudio: www.mamastudio.pl

 

[Aktualizacja]

Przedstawiamy poniżej informację prasową Mamastudio:

 

Mamastudio dla marki YES

 

Mamastudio odświeżyło wizerunek marki YES, pod którą ponad sto salonów jubilerskich oferuje ponadczasowe oraz modowe kolekcje biżuterii.

 

Obchodząca w 2011 roku trzydziestolecie istnienia firma YES powierzyła zadanie odświeżenia wizerunku Mamastudio. Celem było stworzenie identyfikacji, która podkreśla wartości marki YES. Firmy jubilerskie, zwłaszcza te z wieloletnią tradycją, to 

marki z niezwykle dużym potencjałem na emocjonalne angażowanie konsumentów -  zwłaszcza, że często towarzyszą im w najważniejszych momentach życia. Projektując nową wersję znaku dla YES świadomie podkreśliliśmy wartości firmy, które mają przełożenie na chęć obcowania z brandem na poziomie emocji, jak również na poziomie świadomego wyboru, czyli kunszt, prestiż, najwyższą jakość, jubilerską tradycję. Nowy logotyp, zwłaszcza w wersji uzupełniającej (3D) stał się graficzną biżuterią – powiedziała Magdalena Ponagajbo, dyrektor kreatywny, partner Mamastudio.

 

W efekcie powstał odświeżony logotyp, który poprzez zachowanie rytmu poprzedniego znaku wyraża szacunek do wieloletnich tradycji marki YES. Nowy logotyp jest bardziej kobiecy, odwołuje się do emocji, elegancji. Kunsztowne litery, z których zbudowany jest znak bezpośrednio nawiązują do świata biżuterii. W nowym logotypie zrezygnowano z zielonego kwadratu, dzięki czemu znak zyskał na wartościach takich jak wyrafinowanie, subtelna elegancja, smak.

 

Nowy logotyp będzie funkcjonował w dwóch wersjach: podstawowej – czarno-białej oraz wersji uzupełniającej – trójwymiarowej, w kolorze złota.

 

Mamastudio opracowało pełną identyfikację w oparciu o nowy wizerunek oraz layouty reklamowe.