Zaprezentowano pierwsze materiały graficzne dla ONE World Trade Center, wieżowca z kompleksu 5 nowych budynków WTC, które staną w miejscu zniszczonych w 2001 r. bliźniaczych wież. One WTC będzie gotowy w 2013, a koszt wybudowania go to ponad 3 miliardy dolarów.

Za projekt odpowiedzialna jest agencja z Londynu – Wordsearch, specjalizująca się w brandingu nieruchomości na całym świecie.

Jak przeczytać możemy w notce prasowej, znak użyty w logo symbolizować ma tzw. pinakiel owego budynku, sięgający do nieba nad dolnym Manhattanem. Skupienie się na samej górze wieżowca tłumaczone jest przedstawieniem właśnie tej części One, która będzie widoczna z każdego miejsca w mieście – czyli szczytu. Fakt, że budynek ten będzie najwyższym w zachodniej półkuli (541m wysokości), ma być powodem do dumy, dlatego też aby zawrzeć ten fakt w logo.

So, the logo achieves a number of goals. It is sufficiently visionary and ambitious to acknowledge the broader context and wider significance of this building, while remaining appropriately bold, confident and business-like to reflect One World Trade Center’s true, central purpose as the world’s latest, greatest piece of commercial real estate.

– Informacja prasowa.

Logo wykorzystuje dostosowaną wersję czcionki Gotham Hoefler & Frere-Jones, która była powszechnie używana podczas kampanii prezydenckiej Baracka Obamy w 2008 r. W internecie pojawiło się wiele krytyki i podejrzeń, jakoby użycie tej czcionki miało faworyzować w jakiś sposób obecnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, jednak Dust Organization – odpowiedzialna za marketing przyszłego drapacza chmur, dementuje plotki, tłumacząc użycie tego fontu do uzyskania efektu „sięgnięcia do nieba”.