Związek Polskie Okna i Drzwi, zrzeszający najlepszych producentów, dostawców i dystrybutorów stolarki budowlanej w Polsce zmienia logo. Za zupełnie nową identyfikację odpowiada agencja reklamowa Bandera, będąca częścią grupy Aveex.

Nowe logo składa się z sygnetu oraz logotypu. Ten pierwszy zamknięty jest w czerwony kwadrat, wewnątrz znajduje się dosyć surowo wykonany biały orzeł. Kanciasty kształt orła oraz słaby, archaiczny krój pisma potęguje wrażenie, że nowe logo zostało wykonane dekadę temu, choć został on zaprezentowany zaledwie kilka dni temu. Warto zwrócić uwagę na zastosowanie w logotypie skrótowca POiD. Poniżej cytat wypowiedzi dyrektora kreatywnego agencji Bandera.

Nowym logotypem chcieliśmy pokazać, że organizacja skupia rzetelne, prestiżowe firmy, które dbają o jakość swoich produktów. A także, że jest wiarygodną i kompleksową informacją o oknach, drzwiach, fasadach produkowanych w Polsce – mówi Marcin Wojciechowski, dyrektor kreatywny Bandera.

Wydaje mi się, że jest to zupełnie nietrafiony projekt. osobiście kojarzy mi się z logo lewicowej partii. Nie widzę w nim odwołania do tematyki okien i drzwi. Pokazując znak znajomym, żaden z nich nie potrafił prawidłowo odgadnąć branży. Co więcej, uważam że już na starcie jest on przestarzały. Spóźniono się co najmniej o dekadę, przy prezentacji tego logo.

 Logotyp ma pokazywać polskie korzenie stąd białe i czerwone kolory oraz skrzydła, które zawarte są w naszym narodowym godle – tłumaczy Marcin Wojciechowski.

Co sądzicie o nowym logo Związku Polskich Okien i Drzwi? Zapraszam do dyskusji.

Źródło: http://www.bandera.pl/zwiazek-polskie-okna-i-drzwi-ma-nowe-logo/